tisdag 23 december 2014

Nyhetsbrev från apg29 - 2014-12-24 00:00

NYHETSBREV FRÅN APG29.NU – 2014-12-24 00:00


Jultomten är från Djävulen


Jultomten är en ond ande som vill vilseleda människor att tro på honom istället för på Jesus.

www.apg29.nu/index.php?artid=17583


Svenska flaggan förbjuds på svensk skola


Användandet av svenska flaggan, annat än vid flaggdagar och vid internationella utbyten, har förbjudits på Söndrumsskolan i Halmstad.

www.apg29.nu/index.php?artid=17581


Jesus är stor - Samuelsons

Samuelsons sjunger att Jesus är stor!

www.apg29.nu/index.php?artid=17580


Säger Jesus att han är Guds son?


En del som förnekar Jesus brukar säga att han aldrig själv säger att han är Guds son. Stämmer det verkligen? Nej!

www.apg29.nu/index.php?artid=17579


Julkalendern – Lucka 23


Matt 1:21

Hon ska föda en son, och du ska ge honom namnet Jesus, för han ska frälsa sitt folk från deras synder."


www.apg29.nu/index.php?artid=17578


Föddes Jesus på julafton?


Förr i tiden fick jag lära mig att Jesus föddes på juldagen men på senare år har jag till och med hört att han föddes på julafton.

www.apg29.nu/index.php?artid=17575


Uppryckandet - De troendes himmelsefärd

Jag förklarar på ett enkelt sätt uppryckandet i detta kor! ta videoklipp.

På samma sätt som Jesus togs upp till himlen skall de troende får vara med om en himmelsfärd i det så kallade uppryckandet.

www.apg29.nu/index.php?artid=17574


Profetia: Vad väntar oss och vårt land?

Läsarmejl av Bertil Rosenius


"Det jag upplevde var som en dokumentär känsloepisod – från något som dock ännu inte hänt."

"Jag upplevde – känslomässigt – rummen som fyllda, till bristningsgränsen av rädda, flyende, skyddssökande människor – från vårt eget land." 

www.apg29.nu/index.php?artid=17573


Kristna nyheter 23 december 2014

www.apg29.nu/index.php?artid=17572


Esperanto-talare i Belgien ringde till mig ikväll


En man i Belgien trodde att jag kunde esperanto och ringde till mig ikväll.

www.apg29.nu/index.php?artid=17570



Du får detta mejl eftersom du har skrivit upp dig för nyhetsbrevet från www.apg29.nu. Vill du ändra, påbörja eller avsluta nyhetsbrevet går du hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar