söndag 2 augusti 2015

Nyhetsbrev från apg29 - 2015-08-03 05:00

NYHETSBREV FRÅN APG29.NU – 2015-08-03 05:00

Du får detta mejl eftersom du har skrivit upp dig för nyhetsbrevet från www.apg29.nu. Vill du ändra, påbörja eller avsluta nyhetsbrevet går du hit.


Apg29.nu är en världsevangelist

Apg29.nu är en världsevangelist som når hela världen med evangeliet om Jesus Kristus och hur man blir frälst!

www.apg29.nu/index.php?artid=20843


Från Jihad till Jesus - Christopher Alam del 3

Den fanatiske muslimen lämnade Islam och fick fly från Pakistan när han mötte Jesus till frälsning. 

www.apg29.nu/index.php?artid=20840


Mer än 100 miljoner kristna är förföljda


Ny rapport avslöjar att mer än 100 miljoner kristna är utsatta för diskriminering, förföljelse och våld av totalitära regimer eller andra religioner. 

www.apg29.nu/index.php?artid=20835


Jorden slår värmerekord

Av Holger Nilsson

Rubriken kan vara svår att ta till sig med tanke på att vi i Sverige upplever en kylslagen sommar. Inte desto mindre är det så att jorden totalt sett upplever rekord när det gäller hur den globala temperature! n stiger..

www.apg29.nu/index.php?artid=20829


Emeli Engqvist: Därför är jag en kristen

Emeli Engqvists vittnesbörd om hur Gud mötte henne!

www.apg29.nu/index.php?artid=20827


Präst kallade sig själv för homofob - blev anmäld!


Bild: Dagen.

Torbjörn Lindahl, präst i Luleå stift i Svenska kyrkan, har fått fem anmälningar till domkapitlet efter att ironiskt ha beskrivit sig själv som "homofob" och "islamofob" i ett blogginlägg.

www.apg29.nu/index.php?artid=20825


Pontus: Ångesten försvann när jag tog emot Jesus

Ett fantastiskt vittnesbörd av Pontus, 16 år, som tog emot Jesus i en kristen festival!

www.apg29.nu/index.php?artid=20824


Profetia: Var är kärleken bland mitt folk?

Läsarmejl av Andy Svensson

Jag stod i köket och skulle göra ordning min frukost och hörde då den mjuka stämman i mitt inre. Var är kärleken bland mitt folk? Orden ville inte lämna mig utan fortsatte likt ett eko ljud att återkomma "Var är kärleken bland mitt folk?". 

www.apg29.nu/index.php?artid=20820


Blöjdans i kyrkan - Avfallet märks tydligt nu

En man dansar iklädd endast i en blöja på ett kristet möte någonstans i Norge. 

Man borde tro att församlingen skulle uttrycka sin avsky men istället så skrattar många åt hädelsen och dansar med!

www.apg29.nu/index.php?artid=20813


"Denna homosexuella synd som förstör vårt folk"

Av Maria Hallman, ctvc.se


Bild: Boken Homosexualitet är synd av Maria Hallman.

«Gayvecka i Stockholm 2015. Vi avskyr och fruktar denna homosexuella synd som förstör vårt folk, våra barn och barnbarn i sverige år 2015. Vi ska göra allt vi kan för att stoppa denna demoniska rörelse.»

www.apg29.nu/index.php?artid=20810


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar