onsdag 25 november 2015

Nyhetsbrev från apg29 - 2015-11-26 05:00

NYHETSBREV FRÅN APG29.NU – 2015-11-26 05:00

Du får detta mejl eftersom du har skrivit upp dig för nyhetsbrevet från www.apg29.nu. Vill du ändra, påbörja eller avsluta nyhetsbrevet går du hit.


Ulf Ekmans härskarteknik i Uppdrag Granskning

Ulf Ekman använder härskarteknik när han konfronteras av en taggad Anna Lindman i Uppdrag Granskning.

www.apg29.nu/index.php?artid=23320


Uppenbarelseboken och den sista tiden

Läsarmejl av Per Olsson


Min guide till den svårlästa sista boken i Bibeln. Jag säger inte att det jag skriver är rätt, utan bara att det är det jag har fått till mig när jag har fördjupat mig den.

www.apg29.nu/index.php?artid=23318


Säger Bibeln att jorden är platt?

Eller vem har sett en stjärna sjunga?

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1448446463-jorden-platt-med-kupol.jpg

Ingenstans i Bibeln står det att jorden är platt - istället står det att den är rund! När Bibeln talar om jordens "hörn" så är det ett bildspråk på samma sätt som "morgonstjärnorna tillsammans sjöng".

www.apg29.nu/index.php?artid=23316


Men när den helige Ande kommer över! er...

Läsarmejl av Conny W

Kära medvandrare i Jesus Kristus. Har lite tankar om evangelisation som jag gärna vill förmedla. 

www.apg29.nu/index.php?artid=23314


Världens ljus som lyser i mörkret

Av Mikael Walfridsson


Ondskans växande spiral

Vi upplever i dag en muslims invasion i Europa, som bara ser ut till att tillta och accelerera med våldsam kraft. Något som vi har svårt att se den slutliga konsekvensen av.

www.apg29.nu/index.php?artid=23313


Under den Högstes beskydd

Läsarmejl av Gunnel Lundström

Är det glädje o förväntan i ditt hjärta inför Hans återkomst? Om intehttp://www.apg29.nu. Omvänd dig o bed om förkrosselse o ett öppet mjukt hjärta i ditt livhttp://www.apg29.nu

www.apg29.nu/index.php?artid=23311


Mariakulten - exempel på falsk kristen lära

Läsarmejl av Sigvard Svärd


Här följer ett exempel på en falsk kristen lära. Det gäller dyrkan av Jesu mor, Maria, som ett objekt att tillbe vid sidan av Gud (Fader, Son och helig Ande). 

www.apg29.nu/index.php?artid=23309


Koranen och belägringen av Paris - David Wood

Efter terrorattacken i Paris försöker människor och media att förstå relationen mellan Islam och terrorism. 

www.apg29.nu/index.php?artid=23308


TV-kameran på Kanal 10


Nä, jag var inte bakom utan framför - kameran!

www.apg29.nu/index.php?artid=23307


Bibelns profetior och antikrist

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1448396901-himlentv7.jpg
Bild: Himlen TV7.

Vem är antikrist och varifrån kommer han? En kristen palestiniers syn på de yttersta tiderna.

www.apg29.nu/index.php?artid=23305


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar