torsdag 17 mars 2016

Nyhetsbrev från apg29 - 2016-03-18 01:00

NYHETSBREV FRÅN APG29.NU – 2016-03-18 01:00


Putin jagas av en björn och andra Putin-bilder

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1458254073-putin-jagad-av-bjorn.jpg
Putin jagas av en björn. 

Här får du ett gäng manipulerade Putinbilder. Trots satiren så finns det ändå en skrämmande sanning bakom. 

www.apg29.nu/index.php?artid=24684


Frihet och öppenhet

Av Sigvard Svärd, Ur-Baptistisk Pingst brev 98 


En ny bok har sett dagens ljus. Den heter "Vi behöver en ny reformation", utgiven på PLM Förlag och författad av Lennart Magnerot, som både verkat i pastorstjänst och arbetat som lärare. Undertiteln på boken lyder: "Profetisk vägledning för frikyrkan i Sverige". Tänker i ett par infobrev citera något från boken - och håller mig i detta brev till sidorna 49-50:

www.apg29.nu/index.php?artid=24682


Min vision med apg29

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1458214683-apg29.jpg

Vad är min vision med apg29? Varför heter den så? Varför bloggar jag? Vad är mitt mål med apg29? Här får du svaren!

www.apg29.nu/index.php?artid=24681


Det ryska hotet 2

Av Holger Nilsson 


Den som inte ser att Ryssland håller på med olika aktioner där Sverige är ett land som är föremål för ryskt intresse, den blundar för verkligheten.

www.apg29.nu/index.php?artid=24679


Det ryska hotet 1

Av Holger Nilsson 


Det finns ett hot från Ryssland om att agera militärt och vi i Sverige skall inte känna oss säkra då det gäller det.

www.apg29.nu/index.php?artid=24678


Åter till Pingstens innebörd: Andens Eld!

Läsarmejl av nils 


På hans högra sida satt Jesus. Där blev jag uppfylld med den Helige Ande, och började tala i nya tungomål. Fylld av glädje, hade jag då äntligen blivit andedöpt.

www.apg29.nu/index.php?artid=24675


Oblat-Jesus kommer inte in i hjärtat

Försvann Jesus när katoliken gick på toaletten.

Visste du att en katolik tror på en oblat-Jesus? När de säger att de har tagit emot Jesus så menar de en oblat som de äter upp i mässan.

www.apg29.nu/index.php?artid=24673


Predikan: Lösningen på Sveriges andliga kris

Läsarmejl av David 

Jag bifogar en predikan jag höll idag från Apg.6:1-7 hur apostlarna hanterade krisen de kom i. Den är knappt 15 min. 

www.apg29.nu/index.php?artid=24671


Barnen i Syrien behöver Jesus

"Barnen i Syrien leker inte längre", skriver läste jag tidigare idag i Svd:s papperstidning.

www.apg29.nu/index.php?artid=24667


Jesus är enda vägen till Gud

Korset och du.

www.apg29.nu/index.php?artid=24666



Du får detta mejl eftersom du har skrivit upp dig för nyhetsbrevet från www.apg29.nu. Vill du ändra, påbörja eller avsluta nyhetsbrevet går du hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar