lördag 9 februari 2013

Christer Åberg del 1 - 6

Christer Åbergs vittnesbörd del 6: Jag blev andedöpt och började tala i tungor

När jag var i pingstkyrkan första gången så var det någon som talade ett språk längst bak. Eftersom jag aldrig hade hört någonting sådant trodde jag att det var finska, men det var tungotal. Den helige Ande kan ge olika språk om man är andedöpt.

 0

 


Christer Åbergs vittnesbörd del 5: Jag döptes i tron på Jesus

När jag hade tagit emot Jesus och blivit frälst förstod jag att jag behövde bli döpt. Detta undervisar bibeln om.

 0

 


Christ! er Åbergs vittnesbörd del 4:  Jesus kom in i mitt hjärta och jag blev frälst

På grund av karaten hade jag en kompis som tränade taekwondo. Vi brukade träna tillsammans. Han hade blivit frälst på ett tältmöte då en missionär hade bett för honom. 

 3

 


Chri! ster Åber! gs vittnesbörd del 3:  Jag flyttade hemifrån vid 17 års ålder

På grund av att situationen hemma var ohållbar flyttade jag hemifrån till en egen lägenhet när jag var 17 år gammal. Jag skulle bo själv ända tills 40 års ålder då jag gifte mig.

 1

 


Christer ! Åbergs vi! ttnesbörd del 2: Som barn var jag sökt av Jesus

Min barndom och uppväxt hade kunnat ha varit en lycklig tid, men det var den inte. Jag kände mig inte älskad och önskad.

 2

 


Christer Åbergs vittnesbörd del 1:  Jag är inte rotlös eftersom jag har Jesus

Jag vet inte så mycket om mitt förflutna. Faktum är att jag vet knappt någonting alls om det.

 0

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar