lördag 2 februari 2013

Gå inte förlorad - bli frälst!

Så här tar du emot Jesus och blir frälst!

Be bönen nedanför:

Jesus,

jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn.

Amen.

Bad du bönen ovan? 
» Ja!

Joh 1:12

Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn.

Om du nu har tagit emot Jesus, vad är du nu?

- Ett Guds barn!



 Direktlänk | Nyckelord: FrälsningsbönenTa emot JesusFrälstFörlåtelseGuds barnBönit | Språk: en af sq ar hy az eu bn bg da&n bsp;eo et tlfi fr gl ka el gu ht ht iw hi id ga is it ja yi kn ca zh zh-tw ko hr lo la lv lt mk ms mt nl no fa pl pt roru sr sk sl es sw ta te th cs tr de uk hu ur vi be cy sv |

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar