söndag 23 juli 2017

Endast hos Jesus finns frälsningen - Del 13-14 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-07-24 00:30

Endast hos Jesus finns frälsningen - Del 14

Vi har nu kommit fram till frälsningsbönen. Denna bön har jag haft med redan ett par gånger i denna artikelserie. I den här bönen som du ska be med högt med din mun tar du emot Jesus Kristus och blir frälst.

Läs allt!


Vem är Christer Åberg?

Evangelist Christer Åberg. Hej!Mitt namn är Christer Åberg och jag har en utpräglad klassisk evangelistkallelse på mitt liv. Min stil är folklig, vilket gör att människor blir glada och får lätt till skratt, jag spelar de klassiska väckelsesångerna med ukulele och gitarr. Min förkunnelse är enkel och handlar om Jesus och hur man blir frälst.

Läs allt!


Den islamiska sammankopplingen - Walter Veith

Detta ämne har förbryllat många Utställare. Hur passar Islam in i bilden av den globala konflikten? 

Läs allt!


Endast hos Jesus finns frälsningen - Del 13

När det gäller för frälsningen och Andens dop så är det ett ämne som kan råda en total full förvirring om. Man blandar ihop de båda begreppen. Och man vet inte vad som är och inte är.

Läs allt!


Dubbelt problem bland Sveriges kristenhet idag

Läsarmejl av nilsDels har vi den Smygande Katolska kyrkans förförande teologi,och annan förvillelse vilket Jesus varnade för i T idens avslutning. Dels har vi den Apati och Ljumhet som råder inom våra egna led,även i Pingstkyrkan.

Läs allt!


Lindbergarna hos IOGT-NTO i Vetlanda

Härom dagen var jag med Lindbergarna igen på ett utomhusmöte hos IOGT-NTO i Vetlanda.

Läs allt!


Endast hos Jesus finns frälsningen - Del 12

Egentligen är det ingen ny villolära. Den fanns redan på Bibelns tid. Denna villolära ställer till det och gör folk förvirrade och de riskeras att föras bort från frälsningen i Jesus Kristus. Det jag tänker på är frälsningen och förhållandet till Guds sabbat.

Läs allt!


Smygkatoliker

Smygkatoliker är farligare än officiella katoliker.

Läs allt!


Svensk död i jordbävning

Bild: Aftonbladet. En svensk medborgare och flera skadade på ön Kos efter en jordbävning som har skakat Grekland och Turkiet. Efter jordbävningen f öljde det också en mindre tsunami.

Läs allt!


Dessan och solnedgång över Tättö

Foto: Dessans kusin Josephine Ekhager. Min dotter Desiré "Dessan" Åberg och hunden Rambo tittar på en vacker solnedgång över Tättö.

Läs allt!



Kontakt: Mobil: 070-935 66 96 | Mejl: christer.aberg@apg29.nu | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Avsluta eller påbörja nyhetsbrevet? Klicka här: https://www.apg29.nu/a/7ns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar