söndag 8 januari 2017

Vad Bibeln säger om barndopet - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-01-09 01:00

Nyhetsbrev från apg29.nu


Vill du avbeställa eller skriva upp dig för nyhetsbrevet går du hit: Nyhetsbrev | Apg29


Vad händer med de barn som inte är döpta?

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1473453866-christer-aberg-skriver.jpg

För att bli frälst måste du ta emot Jesus som Herren i ditt liv. Det hjälper inte ett smack om du döper dig en miljon gånger! Du måste ta emot Jesus!

Läs allt!


Här drivs Djävulen ut ur prins Oscar

Innan den nyfödde prins Oscar skulle döpas och bli "född på nytt" så drev den kvinnliga ärkebiskoben  Antje Jackelén ut Djävulen ur honom!

Läs allt!


Blott en afton bor jag här

Läsarmejl av Nils

Jag är Främling, jag är en Pilgrim. Blott en afton bor jag här!

Läs allt!


100.000 nätattacker mot Sverige

Främmande makt utförde minst 100.000 nätattacker mot Sverige förra året avslöjar  FRA, Försvarets Radioanstalt.

Läs allt!


Jehovas vittnen är hjärntvättade

Idag fick jag besök av Jehovas vittnen igen. Det är sorgligt vad hjärntvättade och lurade de är. De behöver verkligen ta emot Jesus Kristus för att inte gå evigt förlorade.

Läs allt!


Terrordåd med lastbil i Jerusalem

Minst fyra människor har d! ödats och! omkring 15 skadats i Jerusalem när en lastbil rammade fotgängare i ett terrordåd. Föraren som var en palestinier har skjutits.

Läs allt!


Vad Bibeln säger om barndopet

Läs allt!


Så blev jag frälst, döpt och andedöpt


Miraklet var ett faktum - jag var frälst - ett Guds barn och jag hade fått alla mina synder förlåtna!

Läs allt!


Hackerattackerna mot USA

"Alvarligt" skriks det ut om en eventuell rysk iblandning i hackerattacken mot USA i presidentvalet, men det skriks inte lika högt ut det allvarliga om Hillary Clinton som avslöjades. 

Läs allt!


Bibelutställning med Holger Nilsson


Välkommen till Bibelutställning!

Du är välkommen till Bibelutställningen i Frejas lokaler på Vitalagatan 42 i Vetlanda, Tider se informationen längst ner.

Läs allt!



VIDEO: Christer Åberg läser ur sin bok Den längsta natten

BESTÄLL:  ☏ 070-935 66 96 ✉ bok@apg29.nu

Läs allt!


Kontakt: Christer Åberg 070-935 66 96chr ister.aberg@apg29.nu

BANKKONTO:! 8169! -5,303 725 382-4 | SWISH: 070 935 66 96

DELA DETTA MEJL TILL DINA VÄNNER OCH BEKANTA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar