fredag 6 januari 2017

Varför behöver jag bli frälst? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-01-07 01:00

Nyhetsbrev från apg29.nu


Vill du avbeställa eller skriva upp dig för nyhetsbrevet går du hit: Nyhetsbrev | Apg29



Varför behöver jag bli frälst?

- Du behöver bli frälst därför att du utan Jesus är räddningslöst förlorad till ett evigt helvete.

Frälst betyder räddad. Räddad blir du när du tar emot Jesus Kristus. 

Det är inte s å att du går förlorad om du inte tar emot Jesus, utan du är redan förlorad och för att då kunna bli räddad behöver du ta emot Jesus. 

Jesus Kristus kom hit till världen för att rädda dig. Han dog på ett kors för alla dina synder, blev begraven men uppväcktes av Gud på den tredje dagen. 

Jesus lever idag och när du tar emot Jesus Kristus får du alla dina synder förlåtna. 

Så här kan du ta emot Jesus så att du blir räddad och får alla dina synder förlåtna. Säg högt med din mun direkt till Jesus:

"Jesus, jag tar emot dig nu. Jag tror att du dog för mina synder och att Gud uppväckte dig från de döda på den tredje dagen. Jag bekänner att du är Herren. Tack Jesus att jag nu är frälst och förlåten. Amen."

Tog du emot Jesus nu, då är du nu räddad (frälst) och förlåten!

Tog du emot Jesus?

» Ja!

- Grattis!

"Men åt alla som tog emot honom [Jesus] gav han rätten att bli Guds barn, åt dem som tror på! hans namn."  (Joh 1:12)


Christer Åberg

www.apg29.nu



VIDEO: Christer Åberg läser ur sin bok Den längsta natten

BESTÄLL:  ☏ 070-935 66 96 ✉ bok@apg29.nu

Läs allt!


Kontakt: Christer Åberg 070-935 66 96christer.aberg@apg29.nu

BANKKONTO: 8169-5,303 725 382-4 | SWISH: 070 935 66 96

DELA DETTA MEJL TILL DINA V ÄNNER OCH BEKANTA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar