lördag 11 mars 2017

Apg29 byggs om - har du idéer? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-12 01:00


http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1489229397-apg29-byggs-om.jpg

Så här ser nybygget ut just nu. 

Kära vänner! 

Jag har nu börjat med att bygga om bloggsajten Apg29. Det är ett gigantiskt bygge så det är inte lätt. Den kommer inte bli förvandlad till helt oigenkännlighet. Du som läsare ska känna igen dig men det finns en del saker som jag arbetar med.


Om du har idéer och tips som jag kan använda på Apg29 så är du välkommen att höra av dig.

Layouten

Det jag just nu arbetar med är att göra layouten enklare. Om jag lyckas kommer det bli två spalter på sidorna i datorversionen, och inte som nu då det år tre spalter. Det kommer nu bli en spalt för artiklarna och en smalare spalt på högersidan med olika aktuella saker. Artikelsidan kommer att bli bredare, bilder och text kommer även bli större .

Naturligtvis anpassar jag även nu Apg29 till mobiler och surfplattor. Detta gör att bloggsajten kommer se olika ut i olika skärmar, men det är absolut nödvändigt. Dessutom blir det användarvänligt och mer surfvänligt.

Kommentarerna

När det gäller kommentarerna funderar jag på att de ska publiceras i normal ordningsföljd. Och inte som nu då den sista kommentaren publiceras först. Är det många kommentarer kommer sidor skapas. Den sista sidan publiceras då också den senaste kommentaren. Detta för att man enkelt ska kunna läsa kommentarerna. Kommentarerna kommer läggas under artikeln även om det blir flera sidor av kommentarer. Man får alltså skrolla ner till kommentarerna under artikeln.

Jag har även ändrat på kommentarsfältet. Den är nu gjord i något som kallas för contenteditable och inte i v anlig textarea. Det blir då enklare för dig ! att redigera och formge texten, till exempel göra feta och kursiva bokstäver. 

"Motorn"

Det är inte bara layouten som ändras på Apg29, utan även "motorn" bakom Apg29. Apg29 är programmerad i PHP så jag kodar om en hel del i PHP-koden. Detta för att jag vill göra koden renare. Längst vägen möter jag naturligtvis olika problem som jag inte har tänkt på men som måste lösas. 

Tanken är att Apg29 ska bli ännu mer smidigare och användarvänlig. Dessutom ska det vara en upplevelse att surfa in på den.

Jag kodar Apg29 själv och använder inte färdiga plattformar eller mallar. Detta för att kunna göra bloggsajten precis som jag vill ha den. Jag kodar HTMLCSSPHP och en del Javascript själv.

Sedan tidigare har jag ä ndrat på Nyhetsbrevet som du jättegärna får prenumerera på. Det är gratis.

Apg29 betyder mycket för människor

Apg29 betyder mycket för många människor. Tusentals besöker den varje dag. Både frälsta och ofrälsta. Under årens lopp har några hundra blivit frälsta. Människor har fått bönesvar. Till och med fick jag veta för ett tag sedan från någon som skulle gifta sig efter att ha träffat någon på Apg29!

Gud välsigne dig. Tack för att du besöker Apg29!


Christer Åberg

www.apg29.nu

Skulle du vilja be för Apg29 och även stödja ekonomiskt går detta givetvis bra! Du kan stödja via Paypal-knappen här under, eller swisha: 070 935 66 96, eller bankkonto: 8169-5,303 725. Tack.


Senaste från Apg29


Melodifesti­valens bluff

Bild: Expressen. Såg du finalen i Melodifestivalen? Då har du blivit lurad!

Läs allt!


Apg29 byggs om

Så här ser nybygget ut just nu. Kära vänner! Jag har nu börjat med att bygga om bloggsajten Apg29. Det är ett gigantiskt bygge så det är inte lätt. Den kommer inte bli förvandlad till helt oigenkännlighet. Du som läsare ska känna igen dig men det finns en del saker som jag arbetar med.

Läs allt!


Ty den som har, åt honom skall varda givet

Läsarmejl av NilsEtt ordspråk som väl beskriver pol itiken som råder i världen. Men också Jesus uttalade denna sanning om Guds rike!

Läs allt!


Samhällsdebatt­blogg eller frälsningsblogg?

En del verka tycka att debatten är ändamålet, nej det är Jesus Kristus. Därför är jag egentligen inte speciellt intresserad av att debattera. 

Läs allt!


Första och de sista

Läsarmejl av Nils Så skola de sista bliva de första och de första bliva de sista!

Läs allt!


Aktuellt


Kontakt 
Betala/Ge bidrag
  • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 
  • Swish: 070 935 66 96
Apg29 på:
Avbeställa eller skriva upp dig för nyhetsbrevet? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar