torsdag 9 mars 2017

Samhällsdebatt­blogg eller frälsningsblogg? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-10 01:00


Samhällsdebatt­blogg eller frälsningsblogg?

Ibland får jag underliga mejl av folk som har påståenden om mina åsikter. Ibland blir jag anklagad för att ha åsikter som jag inte har, och ibland anklagar folk att jag inte har de åsikter som jag verkligen har...

>>>

Hej!

Under de senare decennierna har det svenska samhället utvecklat sig till det bedrövliga tillstånd det är idag. Pastorer och präster har inte deltagit i samhällsdebatten, därför har samhället helt tappat den andliga kompassen, man vet inte vad Bibeln säger. Den psykiska hälsan har försämrats, den kristna grunden har gått förlorad.

Christer du som har ett foru m och kan skriva, varför har inte du tagit ett ansvar för att göra den kristna rösten hörd ute i samhället? Du verkar hela tiden hålla till i den religiösa ankdammen! Vi kristna skall väl utgöra ett salt i förruttnelsen? Var hördes din röst när det gällde ex. abortlagen och partnerskapslagen? Nu har vi dessutom fått en ärkebiskop som tydligt flörtar med islam och muslimer. Eftersom större delen av journalistkåren är vänsterfolk, t.o.m. på Världen idag och Svenska Dagbladet. Därför är det svårt att få in kristna artiklar i dagspressen, eftersom alla är politiskt korrekta och många gånger förtiger sanningen om det som sker i Sverige idag, exempelvis i no go zoner! Det är ju pinsamt att vi skall få veta sanningen via utlandet!  

Hälsningar

Xxxxx

<<<


Mitt enkla och vänliga svar

>>>

Hej, Xxxxx!

Tack för ditt mejl, men det verkar som att du inte har läst min bloggsajt särskilt mycket. Den når många ofrälsta varje dag och under årens lopp har flera hundra blivit frälsta då de har tagit emot Jesus.

Dessutom är inte min bloggsajt en "samhällsdebattblogg" utan en Jesuscentrerad evangeliserande blogg för att få människor ta emot Jesus och bli frälsta! 

När människor tar emot Jesus blir familjer och samhället förvandlat!


Med vänlig hälsning

Christer Åberg

>>>


Hade han läst bloggen skulle han ha sett

Sedan svarade jag inte på anklagelsen över att jag bland annat inte skulle ha tagit upp abort- och partneskapslagen. Det finns en hel del artiklar om detta på Apg29. Hade mejlskrivaren läst lite mer på bloggen så skulle han ha sett detta. 

Dessutom har jag tagit upp många andra synder som finns i vårt samhälle idag, men jag har hela tonvikten på att man behöver ta emot Jesus. För det är han som är svaret. 

Vad hjälper det om du har en massa samhälls! debatt me! n inte ger Jesus som är svaret för samhället och för människorna? Då blir debatten helt meningslös. 

Debatten är inte ändamålet

Och förresten är debatten inte intressant. Utan det är svaret som är intressant. Och svaret är Jesus Kristus. 

En del verka tycka att debatten är ändamålet, nej det är Jesus Kristus. Därför är jag egentligen inte speciellt intresserad av att debattera. 

Jag är endast intresserad av svaret på människors problem: Jesus Kristus!

En del verka tycka att debatten är ändamålet, nej det är Jesus Kristus. Därför är jag egentligen inte speciellt intresserad av att debattera. 


Christer Åberg

Läs på Apg29!



Första och de sista

Läsarmejl av Nils Så skola de sista bliva de första och de första bliva de sista!

Läs allt!


Apokalypsens fyra hästar

Läsarmejl av Daniel Hill

Läs allt!

Daniel blev återuppväckt efter 3 dagar

Läsarmejl av nils Nutidens största Mirakel: Daniel blev Återuppväckt efter 3 Dagar!

Läs allt!


Vad skrev Jesus i sanden?

Jag fick en fråga på min frågesida vad Jesus skrev i sanden. Här får du det fascinerande svaret.

Läs allt!


Aktuell


Kontakt 
Betala/Ge bidrag
  • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 
  • Swish: 070 935 66 96
Apg29 på:
Avbeställa eller skriva upp dig för nyhetsbrevet? 

< /p>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar