måndag 27 mars 2017

Frälsningens under - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-28 01:00


Frälsningens under

Det är viktigt att man tar emot Jesus och bekänner honom som Herren annars blir man inte frälst. Du kan gå på möten och vara med kyrkan i hela ditt liv men har du inte tagit emot Jesus är du inte frälst.

Läs allt!


Konvertera eller ta emot Jesus?

Jag har lite svårt med uttrycket med att ha "konverterat till kristendomen". Det handlar inte om att man ska "konveretera" till en religion, eller att byta religion. 

Läs allt!


Varning för Jehovas vittnen

År 1982 publicerade Harry Bredmar en liten skrift som heter Jehovas vittnen knackar på din dörr där han redogör för deras ledare, lära och den ekonomiska sidan av verksamheten. Han avslöjar skoningslöst många faktaexempel vilken fruktansvärd falsk och farlig villolära detta är. Nu kan du läsa hela boken här på Apg29!

Läs allt!


Visioner från Herren inför Hans ankomst

Läsarmejl av nils Maurice Sklar, med judisk bakgrund, fick under 1989-talet och framöver följande tre visioner från Herren inför hans ankomst.< /p>

Läs allt!


Hur du tar emot Jesus

Frälsningens under skedde först när jag tog emot Jesus. Så kom Jesus in i mitt liv och frälste mig. Han gjorde ett skapande under i mitt inre. Det hade aldrig skett om jag bara hade blivit religiös eller kyrkligt intresserad. 

Läs allt!


Aktuellt


Den längsta natten finns just nu på 5 olika bibliotek i Sverige!


Kontakt 
Betala/Ge bidrag
  • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 
  • Swish: 070 935 66 96
Apg29 på:
Avbeställa eller skriva upp dig för nyhetsbrevet? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar