måndag 7 november 2016

Apg29.nu Nyhetsbrev: 16-11-08 01:00

Vill du avbeställa eller skriva upp dig för nyhetsbrevet går du hit: Nyhetsbrev | Apg29

Nyhetsbrev från apg29.nu


Christer Åberg. 


USA-valet

Idag är det val i USA. Avgörs framtiden idag? Vi som tror på Jesus vet att Gud har framtiden i sin hand.

För ett tag sedan skrev jag en artikel om Hillary Clinton där jag ställde frågan om hon var sjuk eller besatt av demoner. Hon hade en del konstiga huvudrörelser. I en video kunde man se henne svänga konstigt med huvudet. 

Nyligen såg jag en annan video där en kvinna sysslade med kundalini. I den videon hade hon exakt samma huvudrörelser som Hillary Clinton. 

Ja, valet idag är viktigt. Men jag har tidigare skrivit att jag tror att valet sedan länge är förutbestämt. Etablissemanget har sedan länge valt Hillary Clinton. Jag tycker mig märka det ta när vi ser vilka det är som håller på hen! ne. 

Skulle det bli så mycket bättre om Donald Trump blir president? Absolut inte. När det väl kommer till kritan spelar det ingen roll vem som blir president i USA. De kommer ändå dras åt samma håll i sin politik för att kratta manegen åt Antikrist som snart kommer att träda fram. Världsscenen står egentligen klar och är redo för honom. Men vi som tror på Jesus väntar inte på Antikrist utan på Jesus Kristus. Jesus kan när som helst hämta hem sitt folk som tror på honom. Är du redo? Har du tagit emot Jesus?

Awakening Europe

Jag måste skriva något om Awakening Europe och vilket fokus som en del har i sin kritik. Nyligen hade Awakening Europe en fantastisk väckelsekampanj i Friends Arena i Solna. 

De hade en fantastisk frälsningsförkunnelse som riktade sig till ofrälsta. Många hörsammade frälsningsinbjudan och det var kanske flera hundra som tog emot Jesus och blev frälsta. Men de som kritiserar nämner i princip inget om detta, utan de riktar sig in på allt sådant som inte hände. 

De tar upp att förkunnarna skulle hålla på med sådana obibliska och ockulta saker som att dra smörjelse från döda förkunnare som ligge r i gravarna. Trots att detta egentligen enl! igt en de! l inte finns bevis för. 

(Källa: Bill Johnson & Bethel Church | Del 4: Myten om "grave sucking" – Kingdom blog)

De som kritiserar flyttar alltså fokus bort från att det var så många som blev frälsta och börjar diskuterar om någonting som inte har saken med att göra. Detta är vanligt och ett väldigt förrädiskt och fult knep. Är de inte glada att så många blev frälsta? Jag själv är oerhört glad över denna enkla frälsningsförkunnelse och att människor hörsammade den och tog emot Jesus.

Jag har också märkt att en del som kritiserar Awakening Eu rope är ganska sparsamma i sin kritik mot påven och hans besök i Sverige. Om något är en djävulsk villolära så är det den katolska kyrkan med alla sina avgudar. 

I detta system blir inga människor frälsta. Detta kritiseras knappt. Men där människor blir frälsta, till exempel i Awakening Europe kritiseras det för fullt. Och till råga på allt tar en del emot den falske profeten och villoläraren påve Franciskus med öppna armar.

Det stora avfallet

Men innan jag avslutar detta inlägg så vill! jag ta u! pp en villolära som är spridd på internet idag. Det är talet om det stora avfallet. För de som kritiserar allt som sker i kristenheten idag, de stöder sin kritik och uppfattning på att det ska komma ett stort avfall. Och det är detta stora avfall som vi nu ser, menar man. De menar också att det inte ska komma en väckelse, utan det är detta stora avfall som kommer istället. 

Hur ligger det egentligen till med detta? Är det bibliskt? Söker du i Bibeln efter det stora avfallet så kommer du inte hitta någonting där det står om ett stort avfall. Det finns inte och det står inte så i Bibeln. 

Visst, det står att ett avfall ska komma innan Antikrist träder fram, men det står inte att det är stort. Det står också att en del ska avfalla från tron och hålla sig till villoandar och onda andars läror, men det står inte att alla ska göra det. 

Förkunnelsen om ett stort avfall är alltså falsk. Den är inte biblisk. Villoläran i det här fallet är förkunnelsen om det stora avfallet.

Väckelsen 

Denna falska förkunnelse går också emot att det ska komma en väckelse i den sista tiden. Men hur är det idag? Ja, aldrig någonsin har världen haft en sådan stor väckelse som det är idag. Tusentals och åter tusentals människor tar emot Jesus varje dag!

Om det är sant att det ska ske ett stort avfall i den sista tiden, då lever vi inte idag i den sista tiden eftersom världen befinner sig i en jätteväckelse.

Kom du också med i den här väckelsen! Har du tagit emot Jesus? Det är dags för att du också gör det! Faktum är att vi lever i den sista tiden och när som helst kan Jesus hämta  hem de som tr or på honom!


Christer Åberg

www.apg29.nu


*** Den längsta natten *************

Jag har nu fått boken så nu kan jag skicka ut den till er alla som redan har beställt den!

Missa inte min bok "Den längsta natten"! Här berättar jag ärligt och utlämnande om den längsta natten i mitt liv som dessutom var årets längsta natt 2008. Utan Jesu hade jag inte klarat det!


Passa på och beställ min bok  Den längsta natten som nu äntligen har kommit kommit! 

Den handlar om hur min tro på Jesus har burit mig när min fru och son plötsligt dog.

Pris: 179 kr + porto.

Om du beställer mer än en får du rabatt! Boken är en utmärkt julklapp och lämpar sig både till troende och icke troende.

Mer info: Den längsta natten | apg29

***

SENASTE ARTIKLAR


***
Kontakta Christer Åberg på apg29.nu

www.apg29.nu

christer.aberg@apg29.nu

070-935 66 96

(Ring inte ! från heml! igt telefonnummer om du vill att jag ska svara.)

***

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan? 
» Ja!< /p>

***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar