måndag 20 februari 2017

Behöver du teolgi eller räddning? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-02-21 01:00

DEN LÄNGSTA NATTEN Beställning: 1 bok 179 kr + frakt 26 kr 3 böcker 179 kr/st gratis frakt 10 böcker 10 kr rabatt/bok 168 sidor, mjuk pärm. bok@apg29.nu | 070-935 66 96

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=580&h=75&src=img/1486847770-dln-aberg-bok.jpg

Nyhetsbrev från apg29.nu


☑ Vill du avbeställa eller skriva upp dig för nyhetsbrevet går du hit: Nyhetsbrev | Apg29


Behöver du teologi eller rädning?

Om du är sjuk och behöver en omedelbar operation för att räddas då är du inte intresserad av Doktorns krångliga utläggning hur den här operationen ska gå till. Du är bara intresserad av att operationen ska gå bra Så att du blir frisk igen. Det enda du behöver göra är att lita på de duktiga läkarna och ge dem ditt förtrornde och förtröstan.

Inte heller är du intresserad av Om du håller på att brinna inne i ett hus om brandmännen har en stor utläggning för dig i lågorna vilka beräkningar och teorier det finns för att rädda dig undan lågorna. Det enda du intresserad av att de ska slita tag i dig och dra dig loss från lågorna för att rädda dig från det brinnande huset. 

På samma sätt är det med frälsningen och räddningen i Jesus Kristus. Du behöver ingen massa teoligi, stor kunskap och obegriplig undervisning som ingen bigriper. Den ende du behöver är jesus kristus för att du ska bli frälst.

För tänk dig om br annmannen skulle ha haft några timmars  föreläsning för dig om brandens alla verkningar, då skulle du ha hunnit att gå under innan han blev klar.

På samma Är det om en predikant ska ha obegripliga vältaliga och länga utläggningar för dig som inte ens han själv begriper och du behöver dem dessutom inte heller. Allt du behöver är Jesus kristus. Det är besus du behöver och det är jesus du behöver ta emot.

När jag blev frälst hade jag inte all kunskap om Bibeln och noll teologi. Jag fattade ingenting då jag blev frälst. Det enda jag förstod och fattade var att det något med Jesu. Jag hade en slags dragning till Jesus. Jag förstod att det var någonting med Jesus Jag behövde och då tog jag emot Jesus. Jag bad Jesus komma in i mitt hjärta och undret var ett faktum. Det som inte massa djuplodade och teologisk undervisning kunde göra som dessutom ingen frågade efter gjorde jesus på två röda sekunder. Han förlät mig och förändrade hela mitt liv.

Det som inte all kundkap och tusen djuplodad teologi kunde göra det ! gjorde Jesus. han frälste mig och gav mig ett nytt liv. Jag fick alla mina synder förlåtna i ett nu och blrv en helt ny människa och fick alla mina synder förlåtna.

På samma sätt är det med dig. Du behöver Jesus. Du behöver inte veta hur det ska ska gå till med f frälsningen och räddningen. Det enda du behöver vets är att du ska ta  emot jesus som Frälsaren och Herren för han är den enda vägen till Gud.

Ropa på Jesus idag. Ta emot honom idag. Säg ja till Jesus. Då kommer han in i ditt hjärta, frälser dig förlåter dig och förvandla dig och gör det till en helt ny skapelse -,en ny människa. Miraklet blir ett Faktum.


Christer Åberg

www.apg29.nu



Kontakt: Christer Åberg ☏ 070-935 66 96 ✉ christer.aberg@apg29.nu

BANKKONTO: 8169-5,303 725 382-4 | SWISH: 070 935 66 96

DELA DETTA MEJL TILL DINA VÄNNER OCH BEKANTA!

☑ Vill du avbeställa eller skriva upp dig för nyhetsbrevet går du hit: Nyhetsbrev | Apg29

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar