onsdag 28 december 2016

Är du frälst? - Apg29.nu nyhetsbrev: 16-12-29 01:00


Nyhetsbrev från apg29.nu


Vill du avbeställa eller skriva upp dig för nyhetsbrevet går du hit: Nyhetsbrev | Apg29



Är du frälst?

Om du ännu inte är frälst då behöver du bli frälst. Du har inga garantier för morgondagen. När som helst kan döden drabba dig och du blir bortryckt från jorden. Därför behöver du ha allting klart med Jesus och vara frälst.

Vad betyder "frälst"?

Frälst betyder "räddad". Utan Jesus är man räddningslöst förlorad. Men tar man emot Jesus blir man räddad. Du behöver alltså bli räddad.

Varför behöver man bli frälst?

Den grundläggande anledningen till att du behöver bli frälst är att bli räddad och få gemenskap med Gud. Detta sker endast genom tron på Jesus Kristus. Det finns inget annat sätt att bli räddad på och komma till Gud.

Hur blir man frälst?

Gud har gjort allting som behövs för att du ska kunna bli frälst. Detta gjorde han då han lät sin son Jesus Kristus dö på korset och genom att uppväcka honom från de döda på den tredje dagen. Allt som du nu behöver göra för att bli frälst är att ta emot Jesus som Herren.

Hur tar man emot Jesus?

Om du vill ta emot Jesus och bli frälst kan du göra det genom att be högt och i tro den föreslagna bönen här nedan. Det är inte bönen som frälser dig utan Jesus Kristus då du tar emot honom. Be bönen nu med din mun och tro i hjärtat att Gud har uppväck t Jesus från de döda.

"Jesus, jag vänd! er mig till dig nu. Jag tar emot dig och bekänner högt med min mun att du är Herren. Jag tror i mitt hjärta att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst och har fått alla min synder förlåtna. Amen."



Kontakt: Christer Åberg 070-935 66 96christer.aberg@apg29.nu

DELA DETTA MEJL TILL DINA VÄNNER OCH BEKANTA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar