söndag 16 oktober 2016

Nyhetsbrev apg29 - 2016-10-17 01:00

För att vinna andra måste du själv vara vunnen - Idag ska jag predika om något ovanligt i Möklintas Betaniakapell. Jag ska tala om Jesus och hur man blir frälst.


Bilder från Torgmötet i Sala - Några bilder från torgmötet i Sala.

Torgmöte i Sala - Hjälpte till i ett torgmöte, där jag spelade och söng pch berättade om att man behöver ta emot Jesus.

Härligt bönemöte i Möklinta - I helgen är jag inbjuden av Betaniakapellet i Möklinta som ligger ovanför Sala!


Väckelseskam? - Läsarmejl av Bertil RoseniusTycker du rubriken är knepig? Tycker du den är tillspetsad? Anar du, vart jag vill komma med detta konstruerade ord?

Skulle då Gud inte skaffa rätt åt sina utvalda? - Läsarmejl av Nils "Men skall väl Människosonen när Han Kommer, finna Tro här på Jorden? " Luk. 18:8.


9000 IS-krigare tillåts av USA att lämna Mosul - Bild: dailystar.co.uk. Upp till 9000 ISIS-krigare och deras familjer kommer att få säker passage av terrorrörelsens irakiska fäste, enligt ryska militära källor.


Nobelpriset i litteratur till Bob Dylan - Bild: Svd.se Den amerikanske sångaren och låtskrivaren Bob Dylan får årets Nobelpris i litteratur!


Beställ nu: "Den längsta natten" - Nu kan du beställa min bok "Den längsta natten" som kommer ut i början av november!


Rättegång sköts upp för dödsdömd kristen kvinna - Bild: csw.org.uk. Idag skulle Högsta domstolen i Pakistan inleda sin prövning mot den kristna kvinnan Asia Bibi som är dömd till döden för hädelse mot Muhammed. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar