måndag 17 oktober 2016

Nyhetsbrev apg29 - 2016-10-18 01:00


Halloween bäst i soptunnan - Läsarmejl av Ulrik Peterson Halloweenfirandet passar bäst i soptunnan där det hör hemma i avgrundens djup.


Möklinta - en upplevelse - Eva Gustin, Celal "Kjelle" Gavgacioglu och Christer Åberg. Ta del av det som hände i Möklinta i Helgen, både i ord och bild och ljud!


Så blev jag frälst, döpt och andedöpt - Miraklet var ett faktum - jag var frälst - ett Guds barn och jag hade fått alla mina synder förlåtna!

Livet Bortom Döden - Läsarmejl av Nils En Neurokirurgs Upplevelse av Livet Bortom Döden!

För att vinna andra måste du själv vara vunnen - Idag ska jag predika om något ovanligt i Möklintas Betaniakapell. Jag ska tala om Jesus och hur man blir frälst.


Bilder från Torgmötet i Sala - Några bilder från torgmötet i Sala.

Torgmöte i Sala - Hjälpte till i ett torgmöte, där jag spelade och söng pch berättade om att man behöver ta emot Jesus.

Härligt bönemöte i Möklinta - I helgen är jag inbjuden av Betaniakapellet i Möklinta som ligger ovanför Sala!


Väckelseskam? - Läsarmejl av Bertil RoseniusTycker du rubriken är knepig? Tycker du den är tillspetsad? Anar du, vart jag vill komma med detta konstruerade ord?

Skulle då Gud inte skaffa rätt åt sina utvalda? - Läsarmejl av Nils "Men skall väl Människosonen när Han Kommer, finna Tro här på Jorden? " Luk. 18:8.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar