lördag 3 september 2016

Nyhetsbrev apg29 - 2016-09-04 01:00


Gud har skapat liv på jorden men inte på Mars - Bild: Aftonbladet. Nu fantiserar Aftonbladet och vetenskapsmännen igen och berättar sina otroliga och overkliga sagor som ingen förnuftig människa kan tro på.


Sökmotorn Kyrknet - Kyrknet är en sökmotor till produkter och tjänster som är relaterade till Kyrkans Värld.


Svenska Kyrkan, Israel och Islam - Av Holger Nilsson Det är en stor skamfläck för Svenska kyrkan att de låter talesmän för den ständigt attackera Israel. Denna ensidiga kritik sänker förtroende för kyrkan.

Läkaren Dick Ebys möte med Jesus i Lasarus grav - Läsarmejl av nilsDick får då känna Jesu Uppståndelsekropp, och se Helvetet.

Sången: Du är min man - Jag har nu i två dagar haft en sång i huvudet Den har bara ekat i huvudet så jag nästan har blivit tokig. Det är sången "Du är min man".


Evangelistskola och Lördagsbibelskola i Jönköping - Av Christian Heim Evangelistskolan växer hela tiden! Även lördagsbibelskolan! Missionsarbete! Ungdomsarbete! Dop nu! Söndagsmöten! Fantastisk höstprogram!


Absolut - Guds Ord räcker! - Nu har jag läst ut Anders Gerdmars   uppmärksammade bok "Guds Ord räcker", som handlar om evangelisk tro kontra romersk-katolsk. 


Så gick det sen för syndarna -


Profetisk dröm om bombplan? - Av Marguerite Petersson Jag tittade upp och fick se bombplan komma och dånet som vi hört, var dånet av fällda bomber. 

Läkaren Dick Eby såg himlens skönhet - Läsarmejl av NilsLäkaren, Dick Eby, USA, beskriver himlens skönhet.Läkaren som undersökt tusentals Döda, kom själv till Himlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar