torsdag 11 augusti 2016

Nyhetsbrev apg29 - 2016-08-12 01:00

Jesus älskar dig men inte synden - Torgpredikan om att Jesus älskar dig, men inte din synd.


Svenska kyrkans kris är självförvållad - Av Holger Nilsson Svenska kyrkan är i en djup kris, den är till en mycket stor del självförvållad.


Richard Dawkins tror på utomjordingar - Richard Dawkins förvirrar sig in i sin gudsförnekelse att utomjordingar har skapat livet på jorden.I detta avslöjande klipp förklarar Richard Dawkins att han tror att utomjordingar planterade livet på jorden!


Pestkyrkogården i Annerstad - I Annerstad finns det ett kors rest mitt i skogen. Den restes 1958 till minne av pesten som gick fram över Annerstad åren 1601-1602. 


Änglars undervisning i himlen - Läsarmejl av Nils Änglarnas  undervisning i himlen av före detta Ateisten Howard Storm.

2:a världskriget fortsätter idag - Islamiska staten och terrorrörelser gräver upp landminor ur sanden i den egyptiska öknen utlagda under andra världskriget.


Bibelns ord om helvetet - Vänner, det finns en himmel, men det finns också ett helvete. Dit kommer de som vägrar att bli frälsta genom Jesus Kristus.I den här artikeln visar jag enkelt och tydligt vad Bibeln säger. Bibeln talar mycket tydligt om detta.


Med min mun jag bekänner - Med min mun jag bekännerJesus Kristus Herren ärI mitt hjärta jag nu kännerJesus Kristus bor nu där


Ateisten Howard Storm hamnar i Helvetet - Läsarmejl av Nils Bild: howardstorm.com.Konstprofessorn och ateisten Howard Storm dog och kom till helvetet.


Ivars kyrka - stenen sprack mitt itu - Jag är uppvuxen på en bondgård i Annerstad utanför Ljungby. I Hallarp nära Skeen finns det en jättestor spräckt sten som kallas för Ivars kyrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar